April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۲۷۴۰
۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
0
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس معتقد است که دولت برای تعیین تکلیف خانه‌های خالی احتکار شده برنامه‌ای ارائه نکرده است

 

 

سیدابوالفضل موسوی‌ نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با اشاره به التهابات چند ماه اخیر در بازار مسکن، گفت: دولت و مجلس باید با طرح‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت بازار عرضه و تقاضا در این بازار را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل ایجاد التهاب در بازار مسکن عمل نکردن به قوانین موجود است، ادامه داد: طبق برنامه ششم، دولت باید  9 هزار واحد مسکونی احداث کند که این امر تاکنون عملیاتی نشده، البته قانونی درباره دریافت مالیات از خانه‌های خالی داریم که دولت این قانون را نیز اجرا نمی‌کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مجلس در سال‌های اخیر قانونی درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی مصوب کرد، اما علی‌رغم اینکه آمارهای متناقضی در این زمینه وجود دارد، همچنان دولت برای تعیین تکلیف خانه‌های خالی احتکار شده، برنامه‌ای ارائه نکرده است.

موسوی، یکی از عوامل ایجاد التهاب در بازار مسکن را دلالان فعال در این بخش دانست و تصریح کرد: قوه‌قضائیه باید در این حوزه ورود جدی داشته باشد تا دست دلالان را از این بازار که برای برخی سودآوری چند میلیارد تومانی دارد، کوتاه شود.

وی افزود: باید کمیته‌ای متشکل از وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، بانک مرکزی، سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن و قوه‌قضائیه برای نظارت بر بازار مسکن و کاهش التهابات آن تشکیل شود.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد، گفت: دولت برای احیای بافت فرسوده نیز برنامه عملیاتی ارائه نکرده است.

موسوی در پایان، افزایش فعلی قیمت در بازار مسکن را موقتی دانست و خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت موقتی است و در ماه‌های اخیر شاهد ثبات در بازار مسکن و حتی اجاره‌بها خواهیم بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: